torsdag 6 juni 2013

FÖRSTA PRIS & KLASSVINST!

Idag har vi varit på hemma klubben och tävlat lydnad igen.
Sol och ca 20 graders värme gjorde att jag kände att vår start skulle bli ganska hopplös faktiskt då jag vet hur påverkad Ingo är utav värmen. MEN, vad jag bedrog mig.
Vi drog start nr 1 vilket visade sig vara ett ganska så bra val såhär i efterhand:)

Ingo höll ihop jätte fint under hela programmet och hade verkligen rätt attityd och med en hög förväntan.
Linförigheten kändes bra, lite sneda sätt och ngt dk men annars mkt fin kontakt och inget bökande i händerna inte.
Läggandet gjode han bra och inget dk på sättandet idag.
I inkallningen lyckades han faktiskt med bra fart trots den värmen som var, dock en dålig ingång.
Ställandet gick så bra som det kunde, nåra onödiga steg men jag är super nöjd!
Apporteringen var ju helt klart dagens bästa, där vi satte 10 hela poäng!Tjohoo!!
Hoppet inga konstigheter men lite sned ingång.

Nåra tyckte domaren dömde ganska så hårt och då kan jag säg att jag känner mig extra nöjd över Ingo och hans insats:D
Vi var 10 startande i klassen och vi slutade på en delad första plats.

Platsliggande: 10

Tandvisning: 10

Linförighet: 7 snett sättande, extra kommando

Läggande: 8,5 ngt långsamt lägg

Inkallning: 9 snett sättande

Ställande: 8 stannar ej direkt

Apportering: 10

Hopp: 9 snett sättande

Helhet: 9

Summa: 174

Plac: 1

Domare: Sven-Arne Johansson



                                    Världens bästa Ingo!

2 kommentarer: