lördag 14 december 2013

SAMMANFATTNING UTAV ÅRET 2013

Sammanfattningsvis kan man konstatera att år 2013 vart ett ganska lugnt "hund år". Inga kurser, varken med eller utan hund men ändå en del träning och även en del starter i lydnaden.

Ambra har även detta året haft en hel del bekymmer med öronen vilket hon visar tydligt i både motivation och fokusering, så hon har fått "vilat" ganska länge nu ifrån allt vad träning & krav heter, så hennes tid har mestadels legat på skogspromenader och en del spår. Det är fruktansvärt tråkigt med alla hennes bekymmer hit och dit. Jag saknar min "gamla" glada, fokuserade och pigga Ambra på lydnads plan! Men vi har iaf påbörjat en utredning med hennes öronbekymmer, så nu håller vi tummarna för att vi får bukt med skiten.

Ingo
Från att inte ha gjort något i stort sett på 3-4 år till att jobba till ett Lp1 på mindre än 1 år och va 5 år är jag imponerad över. Denna njuffe är något utöver det vanliga:))
Ingo har gjort stora framsteg detta året och verkligen visat vad han går för. Visst har vi fått kämpa en hel del men det har också gett resultat och med den motivationen han har, kan jag nog utan och ljug säg att vi kan ta oss längre om vi bara lägger ner lite mer tid. Viljan, motivationen och glädjen finns, bara tiden som ska räcka till nu.

9/5-13 Lydnads tävling (Lk1) på Elfsborgs brukshundklubb. 162 poäng-1a pris-3e plac

6/6-13 Lydnads tävling (Lk1) på Borås brukshundsklubb. 174 poäng-1a pris-1a plac

16/8-13 Lydnads tävling (Lk1) på Kinds brukshundsklubb. 166,5 poäng-1a pris-1a plac-LP1

Jag är super nöjd och vårat mål till våren 2014 blir att starta lk2.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar