fredag 2 september 2011

HELG

Ojoj redan fredag och här hemma sitter jag fortfarande och snörvlar/hostar och fräser.. Mindre kul,men det känns någonstans att det iaf nu börjar gå mot rätt håll och den eländiga febern har nog försvunnit härifrån.Skönt! (Dock hade jag väl önskat lite mer energi och ork)

Det är kanske inte vardag man känner så,men nu saknar jag faktiskt mitt jobb och mina galna arbetskamrater:) Men man kan ju undra om det är ömsesidigt:)

Så under veckan som gått och man bara legat hemma i antingen soffan/sängen vid datorn mm så har man ju då också haft tid att kika lite tävlingar,och jag är väl inte den som är den (oftast iaf) och har då anmält mig och Ambra till 3 lydnads tävlingar i år och 2 rally tävlingar. Det jag dock inte riktigt hade uppmärksammat var ju att den första lk1 tävlingen går "av stapeln" redan om två veckor,men och andra sidan så vet man ju då va man har att göra de kommande veckorna :)
                                             Träning & åter Träning
Som jag ser det idag,tror jag vi ligger rätt bra till (om jag bara har en alert hund med mig in på banan)

Platsen: 10 (som det känns nu iaf)
Tandvisning: 10 (ngt annat vore konstigt)
Linförighet: 7-8 (beror helt på,när hon är med går hon kanon,tappar hon fokus är vi körda)
Läggande: 6-8 (ngt osäkert moment,antingen går det kanon,eller åt pipsv)
Inkallning: 9 (möjligt ngt sne ingång)
Ställande: 7-8 (funkar bra,dock ngt steg möjligtvis)
Apportering: 10 (ser inget bekymmer)
Hopp: 9-10 (möjligt ngt dålig ingång,annars ett rätt säkert moment)

Det återstår och se som sagt och om jag kan ge fanken i och klanta mig inne på banan (som jag gjorde 3 ggr sist) Ligger nog inte 1a priset långt bort..



                                                   Att hålla tills mods...

(Väntar nu förbrilt på telefon samtal från veterinären ang Ingos provsvar av "sköldkörteln" .)

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna när det är dags för tävling!
    Jag håller även tummarna för Ingo. Hoppas att det är något "lätt" som går att fixa till.

    SvaraRadera