tisdag 27 september 2011

NU FÅR DET VA SLUT!!!

Är det inte det ena så är det ta mig fasen det andra.Blir såå förbannat trött på all skit och elände som ska drabba mina hundar hela tiden..
När jag var ute och kammade Ambra idag så självklart hittade jag ngt som inte hörde till.. Och det var ju så klart hennes "fett knöl" hon har på halsen. Det var ingen liten fett knöl längre utan blodig,varig,geggig och mkt större och helt sönder riven,typ...
Var ju bara att ta in henne,ringa efter mamma och be om hjälp och tvätta och kolla noggrannare på det.
Vi fick bort det mesta torkat blod och var,men det vätskar fortfarande (blod) försökte även klippa på den mesta pälsen där men det ända vi behöver göra är att raka bort allt runt omkring (kan säg att,det lär inte vara speciellt skönt) Men för att kunna hålla det rent och tort är det ett måste.Men,när man inte har en rak maskin som är hundra tänker jag inte ge mig in på det själv.
Det som skrämmer mig mest är om det verkligen bara är en "vanlig liten" fett knöl..?!?
Men varför börjar en fett knöl klia och vara och gå sönder??? Känns inte helt hundra,och nu är den inte i samma storlek som innan utan större. (Antar att den är inflammerad och därav orsaken) Blir väl tyvärr att ringa veterinären igen (för "omväxlingskull")

                                                       OBS: Innan tvätt och skrubb!
                                                   OBS: Innan tvätt och skrubb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar