fredag 30 september 2011

SAMMANFATTNING

Ja,då var det fredag igen och hemma blev jag idag också med lill killen.

För att sammanfatta gårdagens besök hos veterinär kan man säga som så att det var ingen fettknöl hon hade utan en taljköttel som "spruckit/gått sönder" Och det verkade väl inte vara något "katastrofalt" mer än att det dessvärre oftast blir en infektion i det och med behandling av antibiotika och hålla det rent och tort så brukar det gå den rätta vägen. Men det fanns dock en liten risk att om det inte läker som det ska så får man gå in och skära bort hela kötteln (därför det är viktigt att det läker inifrån som sagt)
Så jag måste säga att allt som veterinären sa och gjorde när jag kom dit var exakt detsamma som min pappa gjorde och sa.
Så vi hade gjort mycket själva sa han och såret/hålet såg ändå hyfsat fint ut och vi klippte ju också ner henne rätt bra runt om.
Han sa också att vi inte rakar ner henne på stället (det är en stor "plåga" och isf hade det behövts att söva ner henne och han tyckte inte vi behövde göra det (skönt) .
Så nu är det att fortsätta tvätta och hålla rent såret och gärna sätta på en typ av "polo" på henne för att ge det lite skydd..
Hoppas att det allt ska flyta på nu och att det läker fort.

                                                                Ang Ingo
De första vet,sa när vi kom in var och fråga hur det var med Ingo,och som förr ser han fortfarande inte helt hundra ut i päls och hull men han hade faktiskt gått upp från 57,2-61,3 kg och det är ju positivt.
Vad han tyckte jag skulle göra innan vi går vidare var att köra en avmaskning på hundarna (även det har jag sagt från början:) 
 Dock "avrodde" han mig från ett av avmaskningsmedlerna,och självklart kommer jag inte ihåg vilken det var... /
Så vi kör på med en avmaskning och ger det ett par veckor till för att se ev skillnad.

                                  Rally kurs / tävling
Ingo gick igår sin allra första rally bana på 11 skyltar-Och med lite träning av bakdels kontroll och dessa vänster svängar så tror jag vi kommer fixa rallyn också. Han håller full fokus och vill alltid "vara till lags" (även fast det ibland inte riktigt blir som man tänkt sig) Så vill och försöker han:)
Så  det finns kanske även ett hopp för oss inom rallyn och det hade vart grymt kul:)

Något jag dock inte är lika glad över (och rent av sagt,mycket besviken över) är att jag och Ambra inte kan starta på söndagens off rally tävling i Mark.
Man kan bli trött och irriterad över mycket och just nu är jag inne i en sån "svacka" men det känns rent av förjävligt att saker och ting bara skiter sig och att det känns som allt man vill/försöker/tränar osv inte ger ett jäkla dyft,utan istället ska det alltid va något som kommer i vägen.

Det hade visserligen vart mer konstigt om allt bara hade vart bra.. För det är inte riktigt så det fungerar här hemma..Konstigt men sant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar