måndag 24 oktober 2011

IBLAND UNDRAR MAN

De "berömda" förbi passerande som brukar gå förbi här hemma och som jag hade en diskussion med i somras tog vägen förbi här idag också (helt ok)
MEN,nu börjar jag bli riktigt irriterad (kan tyvärr inte veta vem) Men nu har våra skyltar
 ( "privat väg/tomt-varning för hundar" ¤ 2 ) plockats ner säkert 5 ggr.. Och så lätt ramlar inte de fasta skyltarna ner av sig själv.
 Det börjar störa mig sjukt mycket nu.
Har folk svårt för att skilja på mitt och ditt eller bara älskar att trotsa?!?

Hoppas nu på att mannen i huset har en bra lösning på detta:)

4 kommentarer:

  1. [...] Men ägaren kan inte förbjuda någon att gå, cykla eller rida på vägen, såvida inte vägen skadas.[...] Ur allemansrätten!

    Kanske något att läsa på innan man sätter upp en massa skyltar?

    SvaraRadera
  2. Skylten har inte det minsta med förbi passerande att göra om de får gå förbi eller ej.Skylten är uppsatt för att uppmärksamma om att det är privat väg/tomt och att det finns hundar i området...

    SvaraRadera
  3. Du får inte ha din hund lös under vissa årstider även om det är tomtmark, det har med allemansrätten att göra...Det skall isf. finnas staket

    SvaraRadera
  4. Krast sätt så kan vi om vi vill sätta våra hundar i lina utanför huset,där det är vår tomt..
    Och om jag var såpass otydlig så ska jag försöka va mer tydlig nu.
    Mitt inlägg hade inte det minsta med att göra om man får gå förbi eller ej. utan bara att det är väldigt konstigt att två skyltar kan förflyttas av sig själv och uppenbarligen av någon som stör sig.
    Vi har ALDRIG hindrat någon att gå förbi och skulle aldrig göra.
    Tycker skylten uppmanar ganska tydligt att det finns hundar på tomten. Mer schysst än oschysst att uppmärksamma tycker jag..

    Jag vet om ditt inlägg. Men där var inte ens min undran...

    Ps: Stå gärna för dina åsikter om du vill kommentera något!

    SvaraRadera