tisdag 15 november 2011

VISSA SAKER KAN MAN VARA UTAN

Efter en ganska så omtumlande dag med tandvärk,huvudvärk och matthet och besök hos tandläkaren där det blev konstaterad rotfyllning och en massa bedövning (som nu efter ca 7 h fortfarande sitter i) har jag iaf blivit av med värken,vilket känns fantastiskt bra:)
Så efter denna förmiddag blev det en lång promenix med hundarna och Julia och nu ett skönt bad för både ungarna ooch mig.Det satt fint!
Jocke har vart ute och saltat hela natten och han hann ju knappt komma hem inann de ringde ut honom för en dryga timme sen igen. (Ogillar denna jour starkt)

Vad det gäller hund träning har det vart rätt så lugnt på den fronten sen i helgen. Lever fortfarande på Ingos insats i lördags och jag ser verkligen framemot att fortsätta med hans träning och tror & hoppas jag kommer få en ännu lyckligare hund:)
Fick lite närmare tips häromdagen angående bakdelskontroll,så det är absolut något vi kommer lägga fokus på det närmaste.
Ambra har börjat löpa och hon verkar vara mer påverkad av löpet nu än hon vart innan,då jag nästan haft en ännu mer lyhörd och vaksam hund,men nu är det som förbytt. Och jag ska väl inte skylla på löpet,men hennes ofokusering och helt katastrofala "insats" i lördags kändes ju mer än normalt. Det är inte Ambra!
Så jag hoppas ju helt klart att det har sina skäl och att hon kommer va laddad om två veckor,då det är dags för lydnads tävling igen:)

                                        Men är de inte världens sötaste så säg!

1 kommentar: