söndag 12 februari 2012

RESULTAT LYDNADS-TÄVLING

Efter en riktigt bra och trevlig helg,har vi nu landat hemma igen.
Gårdagens lydnads tävling kan beskrivas som mycket lyckat trots en ngt splittrad Ambra,lite ofokusering och lite oro. Men vad kan jag egentligen begära? För första gången i ett ridhus med mkt goa dofter och störningar. Öron som krånglar och en skadad tass (den har hon visserligen inte ont av)
Men hon är verkligen min hjälte!

Började då med plats liggande. Ngt ofokuserad Ambra in på plan men fick bra kontakt till slut och hon la sig fint.den första ca 1,5 min låg hon riktigt bra,sen blev hon orolig,började gnälla ngt,sen ställde hon sig,smög ngt steg fram tills hon kom på sig och la sig ner igen.
Men med en riktigt snäll domare fick vi faktiskt en 5a,som kanske egentligen borde vart en 0:a.
Men tyvärr räckte in poängen,trots en 5a (det nya regelerna ger ju nu platsen 40 poäng istället för 30 som vart innan. Och vi fick ju då 20 poäng vilket innebär även 20 poängs avdrag. (ganska körd där)

Linförigheten gick riktigt bra,tills ca 2 meter innan slut då hon tappade mig totalt,vilket innebar dk,väx pos,snätt sätt,vid sväng. Tyvärr slutade det bara på 6,5 poäng (så jäkla surt)


De övriga momenten är jag riktigt nöjd över.

Domarprotokoll!

Platsliggande: 5      Flyttar sig,dk förare,gnäll

Tandvisning: 9       Reser sig

Linförighet: 6,5      Snätt sätt,väx pos,dk,vid sväng

Läggande: 9              Framföring

Inkallning: 10

Ställande: 8             Framföring

Apportering: 9        Tvekar

Hopp: 10

Helhet: 8                Splittrad hund


Summa: 154         2a pris och en 4e plac


Domare. Annica ?


Efter prisutdelningen kom domaren fram till oss och sa att hon tyckte vi hade en jätte fin kontakt och att det såg väldigt trevligt ut (alltid kul att få höra:) Men att hon också märkte att Ambra hade problem med öronen då hon visar det väldigt tydligt vid varje moment.Och att man såg att hon tappade fokus pga det.
Fick tips om att det finns väldigt duktiga vet, nere i Helsingborg med/för just öron.

Ja,det blir inte alltid som man tänkt sig och utan att ljuga kan jag ju säg att det känns jävligt surt att vi inte knep ett 1a pris. (om hon bara hade legat kvar:) Men,oavsett,jag är super nöjd över henne och jag vet att det inte är långt borta.

1 kommentar:

  1. Så synd att det inte räckte hela vägen.
    Ni har ju jättefina poäng i alla moment utom plats och linförighet. Skitbra jobbat!
    Nästa gång så...

    SvaraRadera