torsdag 23 februari 2012

VI ÖKAR PÅ STÖRNINGEN

Idag fick vi sällskap av Linda och hennes lilla vovs, hon hade med. Vilket vi naturligtvis tog lite nytta av och passade på att köra en plats liggning med Ambra och med Kira som lite störning.
Kira som är en ganska försiktig hund, tog väl inte för sig fullt så mycket som jag hade räknat med, men nån godbit lyckades hon iaf ta, vilket innebär att det blev en ganska så bra störning för Ambra, och jag tycker hon skötte sig exemplariskt.
Dock tyckte jag att hon idag släppte lite väl mycket och fick korrigera henne några ggr, men är överlag jag nöjd.

Hennes öron är däremot ett kapitel för sig, och det besvärar henne riktigt mycket. Det räcker alltså med litet "huvud kast" eller när hon springer, då gnäller hon tidvis rejält.
Jag blir inte klok på detta.
Vi håller ju nu på med behandling av homeopat droppar, vilket vi ska göra någon vecka till. Men ser jag inte något resultat inom kort, så kommer jag nog faktiskt att köpa medel mot öronskabb...
Jag vet inte vad jag ska tro eller tycka, antingen så är Ambra vääääldigt känslig av sig eller så är det verkligen riktigt illa med örat. För när man "skriker/gnäller" utav att röra på sig, så känns det inte helt bra.

Jag fortsätter hålla tummarna här hemma för att hon någon gång ska bli kvitt öron problemen och kunna springa och leka utan värk!


För den intresserade, såg träningen idag ut, såhär...

1 kommentar:

  1. Duktiga tjejen! Vad besvärligt med öronen, inget vidare! Kram

    SvaraRadera