söndag 22 april 2012

PLATS & FJÄRR TRÄNING

Då vädret inte vart på vår sida idag, så fick vi utnyttja köket igen:)

För Ambras del var det platsliggning, där vi jobbar med att hakan ska ner direkt på "nedläggandet" men det är lättare sagt än gjort.
Och tyvärr har ju denna nötning med hakan satt sina spår, då hakan åker ner vid varje läggande, vare sig det är "plats" eller "ligg". Vilket inte riktigt vart min tanke.
Så när vi nu även tränar fjärren så vill jag ju inte ha hakan i backen,  men det är i stort sett det som Ambra lägger fokus på och det är att hakan ska ner.Hmm.. Här har jag fått problem, vet faktiskt inte hur jag ska belöna eller inte belöna!?!
Min tanke är ju:

Plats = hakan i backen...

Ligg = ingen haka i backen...

Kollar man på filmen där vi tränar "ligg/stå"  "stå/ligg" är hakan på väg att åka ner vid varje läggande...

Ser man till själva fjärren så är jag mkt nöjd, det är svårt med "stå till ligg" men idag fick hon till det några gånger och jag är super nöjd:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar