tisdag 26 juli 2011

5e semester veckan

Ikväll åkte jag,jocke och william ner till hamnen,ja självklart de andra två bus frönen också.Men det cyklade med morfar & mormor Mia:) Vi fiskade krabbor och barnen var riktiga höjdare på detta:)

Min käre man i huset passade väl på (i söndags eftermiddag) när jag jag och william och hundarna åkte hem,att ta en cykel färd med Julia & Jonthe ner till havet,och de kom väl sisådär 400 meter tills jocke skulle "styla" sig med cykel och till slut insåg att cykel bedrövlet saknade bromsar..Och japp,där låg väl han sen..Med,rejält stukad fot. Dagen efter körde min far in honom för att röntga,men vilket inte visa sig (som tur va) att inget var brutet. Men självklart är det tydligen en fruktansvärd smärta ändå,och foten är nog mer än dubbelt så svullen som den andre,och rejält blå på ena sidan,så hans sista semester veckor slutar ju nu då med kryckor och en hel del vila (hmm,ja,villken lyckad semster vi haft hittils :/p ) Men vi ska inte klaga allt för mkt för vi har det riktigt trevligt och kul också så klart och ungarna är pigga och glada och det är väl viktigast:)

Nu är hundarna på pensionat i en vecka,och jag måste erkänna att de verkligen saknas,gud vad tomt det är utan dom:(
Men å andra sidan vet jag att de har det bra och nu har vi all tid att lägga på barnen vilket känns kanon:)
Men till helgen har vi lovat att ställa upp som hund vakt åt världens charmigaste lilla virrpanna Vinna .Kan säg så mkt som att,Jocke är helt frälst i denna underbara lilla varelse. Jag ska aldrig "samla" på hundar men skulle det bli någon annan ras än våra egna så är det ju Golden retriver vi ska ha!!
Vilken vilja och talang de har,(iaf de underbara jag träffat på)

Nu lite bilder under våran färd i hamnen.









1 kommentar: