måndag 8 augusti 2011

GENASTORP

Hemma igen efter en mkt trevlig och lyckad helg i Genastorp och årets LandseerTräff .
Det är helt fantastiskt och se alla dessa vit/svarta lufsarna!
Vädret var väl kanske inte helt på vår sida men lördagen klarade vi oss undan regnet under dagen iaf och under tiden en del tog sitt S&R (Sim & Räddningsprov)
Att jag och Ambra skulle försöka genomföra detta prov denna helg var väl inte riktigt vad jag hade trott.
Men så blev det och jag kan säga att man är ju rätt bra på att underskatta sina hundar
(som den människa man är)
Men jag har Martin att tacka för att det överhuvudtaget blev på börjat.

Han skulle testa och köra med Ambra och det började då med simmning (25 m) Gick kanon.
Sen var det dags för Bogsering (att hämta figurant) Gick något sämre (som den "mamma dink" hon är,vände hon i vattnet och drog upp på land och bort till mig) (Hmm,jaha tänkte jag)
.Det var ju då bara för mig att bege sig neråt mot sjön och "slänga" på sig den NÅGOT förstora
våt dräkten och flytvästen och bege sig ut i vattnet och ligga där och flyta och vänta på sin "räddnings hund" :) Och självklart går det bra att komma till sin matte:-)
Och in kom vi och hon fixade det galant. Sötnos
Sen var det ju då dags för Apportering (momentet som "skrämde" mig mest) Jag kastar ut föremålet och skickar ut Ambra och (faktiskt) utan några tveksamheter hoppar hon i,simmar och hämtar föremålet och kommer tillbaka upp på land med det.
Där var provet klart. Ambra har ett Godkänt Sim & Räddningsprov
Tro ni jag va stolt över min tjej.. Stor Lycka:-)

Även ett Stort Grattis till de andra ekipagen som också tog sig igenom med ett Godkänt S&R.

Med de underbara vänner man skaffat sig under denna resan med "Landseer" firades det med Bubbel senare,och in på nattens timme också (en riktigt god drink) P2 :)  Tack för det,Matilda & Martin
Även stort tack till er andra trevliga människor för en lyckad och kul helg och ett speciellt Stort Tack till Bodil & Sune som ordnar och fixar för att vi ska få en kul och trevlig Landseer träff.

Av någon anledning blev det inte mycket kort tagna från min sida,men jag har bett att få "låna" lite kort som andra gulliga människor tagit under helgen och de kommer att läggas ut så fort jag fått dom!

                            Tro ni Jocke är nöjd:) Detta är ev vår näste hunds far om allt går som vi vill!
                                                              (ber om ursäkt för det fina "rygg" kortet:)

                       Detta var nog det bästa kortet under helgen som blev:) En riktig liten goding!

4 kommentarer:

  1. Jättegrattis till godkänt S&R!!
    Du har helt rätt i att man ofta underskattar sina hundar, mina har överraskat mig många gånger. Jag har också en liten dröm om ett S&R på min Trolla men eftersom hon är en riktig badkruka så känns det rätt avlägset. Men vem vet, hon skulle ju kunna överraska mig! =)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Du har en duktig hund och du är en bra förare, lite på det!

    SvaraRadera
  3. Grattis till SoR provet som ni gjorde så bra

    SvaraRadera