tisdag 9 augusti 2011

HJÄLP VILKEN DAG!!

Vet inte hur man ska börja uttala sig om denna underliga dag.
Dagen började lugnt och fint,Julia och Jonathan var på lekplatsen och röjde och byggde cykelbana mm medans jag och william var ute och greja i trädgården..Allt var frid och fröjd än så länge,till jag kommer upp till lekplatsen och ser att julia och jonthe håller på och hamrar och spikar en bräda. (ok,jätte kul) Men,det är inte ok att spika mm när vi ej är med. Började med att William då trampade på en spik (gick dock ok) Men medans jag står där säger jonathan helt plötsligt till mig "Tini,jag blöder ju i huvudet" och har världens panik i ögonen. (herregud tänkte jag,) Springer ner med honom,in och blöter handuk,torkar mm och försöker tala lugnt till honom (vilket inte är jätte lätt i de lägerna) Men jonathan sötnosen sköter sig kanon och är ju tillslut lugnet själv. Så försöker sen ringa efter någon som kan köra in oss till V-centralen. (jocke hade ju vår bil till jobbet)  Tillslut fick vi iaf tag på farmor som kan komma hit och köra, (poängterar att jonathan trots allt mår bra och är pigg) (Jonathan hade slagit sig själv med en hammare i huvudet)

Sen händer det igen.. Ca 10 min innan Caritha anländer. Ja är inne på toaletten,hör william skrika högt samtidigt som jonathan springer in och hämtar mig.. Jag kommer ut,då har william klättrat/satt sig på staketet och trillat baklänges ner och landat med huvudet mitt på stenarna. (jävlar) tänkte jag direkt,det här är fasen inte sant. En till på samma dag.. Ser William komma gåendes mot mig med tårarna sprutandes och säger "mamma,det gör jätte ont i huvudet" samtidigt som man ser att en flik skinn från skallen är uppfläkt och blodet rinner..  (i de lägerna är man inte så fruktansvärt jäkla stor alltså)  Bär in honom och hämtar ju då även här blöt handduk,sätter honom i soffan för att försöka se hur såret egentligen ser ut,samtidigt som jag ropar på julia att hon får ringa farmor och be henne skynda sig lite.. William mår ok,och pratar hela tiden om allt från himmel och jord (som han brukar göra) Men en sak han sa som för honom var helt fruktansvärt var att "mamma,åhh nu kan jag ju inte gå till dagis" helt gråtande.. Då förstår ni kanske att han älskar dagis:) Älskade plutten <3
Tillslut kommer iaf Caritha och vi kommer in på v-centralen med bägge de skadade barnen och berättar vad som hänt (men vi fick vänta 1 h innan vi fick komma in) Väl inne hos sköterskan började hon kika på Jonathans sår, och han fick ju ett litet jack och hon tvättade rent med vatten men inget som behövdes sys el plåstras om (tack och lov) Och han skötte sig exemplariskt verkligen:)
Sen var det williams tur,han sår var ju inte så långt med djupt och det var gräns fall till att sys,men det avstod från det och tvättade rent och satte strips. (vi hann inte att komma längre än till bilen innan det redan blött igenom totalt) Men han är pigg och glad och verkar inte speciellt rörd över de som hänt och de har lekt opch stojat hemma direkt efter ändå :) Inte alltid så lätt att hålla denna lilleman lugn och fin :)
Men vilken pärs det var där ett tag. Tack och lov gick det bra som det gjorde,men hur stora är egentligen oddsen på att bägge barnen slår jack i huvudet på samma dag?


Kvällen avslutades iaf på klubben med MH kurs.
Så numera kan man titulera sig som b-Figurant,och till helgen är det "allvar",det är då det gäller:-)

Fanns en plats kvar på mh testet och den platsen fick jag och Ingo,ska bli riktigt kul och spännade att se hans reaktioner:)

1 kommentar:

  1. Men jäklar vilken otursdag!
    Tur att båda grabbarna mår bra.
    Igår fick min lilla kille en grävskopa (leksaks) i huvudet så det blödde och såg otäckt ut. Efter att ha tvättat rent så var det dock inte så farligt men det ser ju ruggigt ut när det är alldeles blodigt.

    SvaraRadera