onsdag 10 augusti 2011

MYCKET PÅ GÅNG

Ja,just nu känns det som att kalendern är full av pådrag den närmaste tiden.
Ibland undrar jag ju hur jag hinner med allt som ska`s,men det är väl så,allt går bara man vill och hur man prioriterar.
Julia börjar skolan igen nästa vecka och då i klass 2, Sen kör även hennes gymnastik igång igen och nu är det två dagar i veckan som gäller och sen har hon ridning en dag i veckan.
Jocke jobbar på som vanligt,men snart börjar ju jouren igen, känns väl inte lika uppmuntrande,men men den är ju "bara" i 6 månader.
Själv börjar jag jobba nästa onsdag (7 veckor går fort när man har skoj) och jag kan ju ärligt säga att ångesten börjat komma krypandes och jag känner mig väl (iaf för tillfället) inte jätte peppad till det,men det är väl bara att bita ihop och se glad ut.Snart är det väl "Jul lov" eller??
Även aktiviteterna på klubben har börjat köra igång och nu har man gått klart första kursen för "B figurant" nästa mål är då "A figge".
Om det blir någon "instr elev assistent" för mig denna höst vet jag faktiskt inte. Har ju tänkt att ev kanske gå en kurs själv med Ingo och även en ytterligare kurs i rallyn med Ambra,men har inte bestämt mig ännu.
Tävlingar är redan inplanerade till hösten,två rally med Ambra är anmält,samt en lydnads tävling och en lydnads tävling med Ingo.Sen ska vi ner till Sofiero utställningen i sep och visa Ambra.
På lördag är det dags för Ingo att göra MH test på klubben, (fanns en plats kvar,så varför inte kände jag)
På söndag är det dags på allvar och "debutera" som b figge, känns ngt nervöst men jag hoppas och tror det ska gå bra:)
Självklart har även träningen med hundarna här hemma börjat köra igång lite smått och vi har en del att jobba vidare med,så bara tiden finns till så kommer det bli mkt fokus på träningen med Ingo framförallt för där finns det mer än vissa bitar att jobba på. Men han är en rikigt kul hund och jobba med och vill sååå mycket (ibland lite väl ) men jag hoppas ju och tror även där att vi iaf ska kunna genomföra momenten,sen vad poängen kommer sluta på känns inte så väsentligt första gången.

Nu är det snart dags för kudden.Imon blir det till att röja i källaren en sväng så vi får in vår nya panna inom kort. William och jag ska väl fortsätta med vårat "projekt" trädgårdarbete med:) Det slutade ju inte lika bra igår.

1 kommentar: