onsdag 17 augusti 2011

SKENDRÄKTIG?

När vi kom hem idag och innan vi släppte ut hundarna yla/skällde/gnällde de eller ja,framför allt Ambra (De brukar låta nät jag kommer hem) Men idag var det något helt galet mycket och när Julia släppte ut dom ur hundgården sprang Ambra fram till mig som rena token,"som att hela världen håller på att gå under ungefär" och gnällde och skrek riktigt högt (håller hon på med) tänkte ja. Men kom snabbt på att hon löpte för snart 2 månader sen och denna lilla dam brukar dessvärre komma in i dessa perioder med "sken löp" och jag antar det är därför hon beteer sig som hon gör,även inne ligger hon och flåsar/gnäller..Ute stack hon de första under altanen och börja krafsa och riva.. Denna period är riktigt jobbig och det känns ju som att den håller i sig i evigheter..

Men trots detta beteende ska ju inte det hindra oss från att träna lite.Vi börja med att köra rutan några gånger.(än har hon inte full koll) Jag lägger fortfaranade en godis bit på ett lock när jag skickar henne och det funkar bra hittills. Men hon är något osäker när jag skickar henne och säger "rutan" hon tittar på mig,tittar på rutan men väntar tills jag säger det igen och då blir det jädra fart på henne,men vi måste jobba mycket med denna osäkerheten,tyvärr har vi samma problem med apporteringen,de sista dagarna har hon gjort kanon bra apportering och har bra fart,greppar direkt,har hyfsat bra fart in och även "ingången" Men även här tvekar hon på första kommandot.. Men annars gjorde hon de bra idag.

Fortsatte och nöta apprten med Ingo en en stund idag med,dock ingen förrändring och vi står tyvärr kvar på samma spår igen.. Jätte trist känns det och jag har inga som helst tips och ideer kvar som jag kan testa,Det känns verkligen som att jag försökt med de flesta metoder på honom..
Det här med att vi skulle starta i Lk1 i Okt känns (iaf förtillfället) inte jätte aktuellt. Vi har mycket kvar att jobba på och även fast det inte är något fel på kontaken under linförigheten så är "positionerna" långt borta.Apporteringen funkar ej. Platsen är jag inte helt 100 på men de gånger vi kört så har han fixat de galant.
Ställande: Bättre nu,men inte helt 100
Läggande: Hans bästa moment.
Inkallning: Helt ok
Hopp: aldrig gjort (men ser inga konstigheter där:)

Vi får se hur allt utvecklar sig,och om vi är färdiga för att gå ut på tävlingsdagen!?

Ambra och jag är nu anmälda till två rallytävlingar i Sep och jag hoppas på godkänt,så att vi sen kan köra vidare uppåt:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar