tisdag 16 augusti 2011

NÄST INTILL OMÖJLIGT

Ja,så känns det nästan men självklart kommer jag inte att ge upp och vi ska bara fixa detta med apporten en dag.Men när man står still och känner att man inte kommer någonstans och när man tror sig prövat på de mesta metoder,men trots det också har mycket kommunikations problem. Med att tillägga
Jag tycker ändå jag från början iaf försökt och vart väldigt tydlig med belöning så fort han "tittat på den/Rört den/nosar/öppnar munne för den" mm men tydligen inte tillräckligt. Han förstod ganska fort att när han "gapa" och tog in den så kom belöningen. MEN där är det nu stopp.
Så jag har nu börjat sätta mig på golvet och lägga ner den framför honom och bara "puscha" honom till att ta den eller iaf ta den i munnen. Och det går väl sisådär det också.. Han körde lite tester med att dra den i golvet,lägga tassarna på den,slå iväg den,öppna luckor,skjuta in stolarna.. (ja,ni förstår nog att vi har liiiite kommunikations fel)

(Ingo är så galet ute efter godiset och eftersom han är så (hetsig) efter det,och blir lätt "frustrerad" när han inte får det,eller förstår vad jag menar så gör han såklart alla "konster" han kan. Där har vi ett stort problem.Så man kan väl säga som så att han är en jätte tacksam hund att träna men ibland blir det lite för väl)

Även fast han idag fortfaranade inte "greppar" hela apporten så verkar det som att han förstår att jag vill komma dit att han tar den med munnen och inte med tassarna.. Men det är en lååång bit kvar,och tips mottages tacksamt.

Nu är det tid för att packa ihop för arbetsdagen imorron(första jobb dagen på 7 veckor)känns lite vemodigt måste jag säga..
Men En är super lycklig för att komma till dagis iaf min lille plutt-William:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar