söndag 4 september 2011

LÅTER BRA

Efter att nu har läst de "nya" reglerna inom lydnaden  som kommer att gälla från år 2012.
Är jag faktiskt själv ganska tacksam för det. Tänker man på det så skiljer sig det väldigt mycket ifrån 1an och 2an. (i mitt egna tycke finns ju dock ett moment jag själv hade önskat ändras också:) Men man kan ju inte få allt:)

Jag lägger ut "sidan" jag hittade ändringarna ifrån så har ni som ej läst det,lite koll:)

http://www.sbk.nu/upload/04_Tavla/Lydnad/Regler/regelf%C3%B6rslag_lydnadsklass.pdf

Var på klubben en sväng i fredags kväll (medans Julia var på gympan) Vilket inte var någon längre tid,men vilket heller inte gjorde så mycket då jag själv inte kände mig alls pigg och Ambra blev trött fort. Men jag tyckte hon gick helt ok och lägganderna var också helt ok. Linförigheten känns bra men det där kan verkligen gå hur som helst. På träning går Ambra riktigt bra,annat har det tyvärr blivit på de två lk1 vi startat.
Träning och åter träning.
Om tid och ork tillåter så ska vi köra på en hel del nu framöver.Då det finns små "pussel bitar" som de behöver finslipas på.

Nu dags för frukost och sedan ta sig ut på en liten sväng med dogzen!

1 kommentar:

  1. Haha, ja i lk2 hade de gärna fått ta bort "rutan" eftersom det just nu känns helt omöjligt att få till den. Det känns som att Vimsa och jag bara står och stampar och tragglar rutan helt utan framgång.
    Men jag hoppas att vi får till det till slut. =)

    SvaraRadera