onsdag 21 september 2011

MYCKET FUNDERINGAR!

Haft en mysig och trevlig eftermiddag tillsammans med Katrin.Angelica och alla goa ungar.. Och självklart även pussat på sötaste Kelly. Hur bäbis sjuk kan man bli egentligen? Dom är ju helt underbara!

Hermma tog jag och Julia en skog runda med dogsen (vilken energi ambra har) Hon är nog världens lyckligaste på promenaderna:) Det är full rulle fram och tillbaka i stort sett hela tiden. Fick ett hund möte då Ambra var lite före mig (och de som känner Ambra vet ju hur jävla mkt hon älskar allt och alla) Och i de lägerna tycker hon det är fruktansvärt jobbigt att inte få springa fram och bara ( "tjohoo,här är jag" ) Men idag räckte det med en vissling och hon kom som ett skott (tacka för det:) 
Hade det dock enbart varit människor utan hund,kanske hon ändå hade "kikat" läget där först:p
(inte lika tuff när det är doggs med:)
Hon är iaf helt underbar min lufs!

Vi funderar här hemma fram och tillbaka om parning med Ambra,om vi hittar någon lämplig hane vi tycker är värt att "låna".
Det är inte helt lätt vill jag lova och även fast man idag vet och kan rasen mkt mer så är det banne mig en hel vetenskap och tusen grejer att tänka på. Och viktigast för mig är att finna en Frisk,Mentalt stabil hane. Finns många önskemål man har och eftersom jag anser att mentaliteten och friska hundar (inga undantag)verkligen är A och O så är det självklart att hanen också ska ha det.och en hund som får jobba och aktiveras mkt har stora fördelar både mentalt och fysiskt. Det är min åsikt!
Detta är inte helt lätt och det kanske inte ens blir något. Tiden får utvisa om vi finner en lämplig hane för vår tik.

Nu är det dags att ladda om batterierna inför morgon dagens göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar