tisdag 20 september 2011

NÖTSKAL?!?

Blir ju bara sååååå trööööttt på mig själv,att man ska va så jävla blåögd och tro på allt man läser..
Som de flesta redan vet har ju några "hacker`s" försökt öppna konton. Och vem om inte jag av alla får ett sådant mail....
Och vad gör jag inte,jo jag tänker väl att det där bör man kanske kolla upp och börjar så klart (typiskt mig) logga in och allt var det innebär,men när det kommer upp en ruta som inte riktigt ser helt hundra ut,blir t,o,m jag tveksam till vart detta egentligen är.. Ropar på Jocke och ber honom läsa mailet och hur jag gått tillväga.
Det första han säger är typ.. "För h-vete,stäng ner skiten" (Hmm,smarta jag,hur tänkte jag här då..?)
Jocke inser väl direkt mer eller mindre att det INTE stämmer överhuvudtaget och att det är något jävla "fuffel" . Och rätt hade väl han,igår 19/9 står det i Gt/Expressen mm om att många blivit drabbade av detta.
Jag ringer då så klart upp banken och de lät väl inte de minsta förvånade då de typ hade blivit helt nerringda hela dagen/helgen.. Men vad de trodde så var mitt konto inte drabbat,då jag (ganska fort iaf) styängde ner sidan.
Men fy faaan rent ut sagt vilket/vilka jävla folk det finns.
Härdan efter lär ju inte jag öppna några fler "konstiga" mail iaf:p

På tal om annat!

Igår åkte jag och en "klubb medlem" ner till Ale för skrivarutbildningen. Vi hitta dit,kom i tid
(lite oroliga för det) Men allt löste sig så långt. Väl nere möttes vi upp av några till som också skulle gå utbildningen och då självfallet av vår "Utbildare" (Domaren:Jag & Ambra haft i rallyn i 2 omgångar:)
Hon hade lagt upp en bana och vi blev indelade i två grupper (vi var 7 st) Ena gruppen fick gå med hund medans de andra fick då vara skrivare,och tvärtom. Och jag måste säga att det gick över förväntan och tror nog inte det ska vara några bekymmer när det väl gäller. Men absolut en stor fördel om man kan alla förkortningar och vad som hör till vilken poäng,osv.
Efter banan och skrivandet gick vi in för att snacka  och fika lite. Verkligen jätte trevliga människor!
Hemresan var väl dock inte lika rogivande. Regnet de bara öste ner och under nästan 3 mil ligga och köra under vägarbete med dålig sikt och ljus=förjävligt! Men hem kom vi :)
Så nu är man väl vad som kallas "auktoriserad skrivare för rallylydnad"
Så med lite träning ska man nog fixa detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar