söndag 9 oktober 2011

TUREN PÅ VÅR SIDA

Resultatet av dagens lydnads tävling / Lk1

Platsliggande: 7 (fick ingen kommentar,men antar att det var för att hon nosade under hela momentet)

Tandvisning: 9 (ingen kommentar här heller,men hon var lite väl livlig,antar det var det också)

Linförighet: 7 (vxp,livlig)

Läggande: 8,5 (sent läggande)

Inkallning: 9 (slarvar vid sättande)

Ställande: 9 (går steg)

Apportering: 8,5 (Lite orolig)

Hopp: 10

Helhetsintryck: 9

Summa: 166,5 & 1a pris / 4e placering

Domare: Berndt Markert

Lite sammanfattning under tävlingen idag!

När jag passerar upp på plan och ska kika på lk3 får jag direkt höra att det springer en iller på plan,borta vid agilty hindrerna..(min första tanke-"underbart,då vet jag ju vart min hund kommer springa") Så den hunden som då var inne på plan fick avbryta så de kunde skrämma iväg den,men inte var den speciellt rädd inte,men till slut kom det fram en hare också så den fick jakt efter den istället :D
Tack och lov:)
Så idag var det mycket dofter uppe på plan och både elit och klass3 hundarna hade mkt nosande. Tråkigt!

Iaf när vi väl skulle lägga platsen och jag passerar in på plan,har jag inte ens Ambras kontakt,utan hon hade redan siktat in sig på doften åt det hållet vi skulle och redan härifrån kände jag att detta var kört. Och dessvärre blev inte själva platsen bättre. Hon nosade konstant från att jag la henne till att jag kom (i stort sett)
Vilket resulterade i en 7a .
Direkt kände ju (negativa jag) att vi är körda...
Men,man ska inte alltid vara så fördomsfull.Det gick ju bättre än väntat:-)
Även fast hon var lite väl ofokuserad vid vissa tillfällen så gjorde hon iaf momenten med glädje.Och jag är super nöjd!

1 kommentar:

  1. JätteGrattis till er!!!
    Vad skoj!!
    Tänker du satsa på Lp1 eller går du direkt upp i tvåan?

    SvaraRadera