söndag 30 oktober 2011

VEM SÄGER ATT DET SKA VA ENKELT???

När man börjar spekulera i saker och ting själv (utan någon direkt erfarenhet) så känns allt så mycket värre av någon anledning. Och jag hoppas ju innerligt att det också är så.
Vad pratar jag då om,jo självklart Ambra och alla hennes infektioner hit och dit. Öronen,talgkörtel,viktminskning,fällning.
Öronen idag mår inte det minsta bra.Och säkert inte ambra heller..
När man får höra lite diverse orsaker till saker och ting så bygger man upp en fruktansvärt oro och det känns ju dessvärre som att jag just nu fastnat i den.
Min största oro är ju att hon har någon typ av hud sjukdom,vilket gör allt så mycket svårare.
 Med hennes symptom hit och dit,känns risken dessvärre ganska stor. Mycket som stämmer in på henne som jag både fått höra och läst om.

Har fått en tid nästa vecka för att påbörja en utredning på henne.
Att åka på ca 4-5 öron infektioner (då också dubbel sidig) under 9 månader känns inte helt OK. Varför??
Viktminskning och fällning på tok för mycket. Varför??
Talg körtel spricka/infektion ¤ 2 på loppet inom 1,5 månad. Varför??

Det är bl,a dessa ???

Spekulation angående foder har också kommit på tal.
Sen jag började med vårt foder vi har idag,har jag vart super nöjd och skulle aldrig byta mot någonting annat,och det står jag också fast vid.
Men om man börjar spekulera lite längre så finns det ju faktiskt också en risk att det faktiskt är fodret hon är "allergisk" emot eller inte kan tillgodo ta sig alla ämnen. ?
Med andra ord. Fodret kanske är alldeles för bra för henne. Och att det då ger en motsatt effekt på henne??
Vet själv om en hund som är protein allergisk. ( och i vårt foder är det också hög protein halt)
Ja,som sagt man kan spekulera mkt och länge,men det känns ju nånstans som att det här inte kommer bli så enkelt.
Tyvärr är det väl så att. Inget ska vara enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar