tisdag 8 november 2011

BÖRJA SE LJUST UT

Idag blev det fokus på Ambra och lite position och bakdels kontroll (hon börjar bli duktig) Men finns lite att finslipa på som alltid,men efter att hon fått vila nu i nästan 2 veckor så kände jag att det kanske var dags att köra ett litet pass med henne också.Vilket verkade vara uppskattat.En mkt laddad hund till en början:)
Trots lite ofokusering och ngt störd av sina öron men annars är jag helt klart nöjd.

Med Ingo blev det fortsatt övning av "fot positionen" Vilket INTE är enkelt. Känns som att vi har fått mycket att "bita i" och att det kräver mycket tid och fokusering. Känns verkligen som vår stora utmaning i träningen och det har ju självklart med bakdelskontrollen att göra,han förstår inte alls vad jag vill och jag är tydligen alldeles kass på att visa också:p
Hans kontakt är det inget fel på och han blir nog lika frustrerad som jag när han inte förstår vad jag vill (då han "slänger in" lite andra moment han faktiskt kan :p
Ja,som sagt vi jobbar vidare,men att få detta att fungera på någon vecka känns som en ren omöjlighet.

Bitvis från träning såg det ut såhär...




1 kommentar: