måndag 7 november 2011

IBLAND VILL MAN BLI OSYNLIG

Efter en liten "annorlunda" och händelserik promenad sitter jag nu och försöker samla mig och be att facet ger upp och ändrar färg igen (ungefär så)

Gick den vanliga rundan med hundarna och möter en hund från var sitt håll.
Ja säger till Julia att jag tar Ingo och ställer mig i kanten och tänkte att jag skulle låta den ena kvinnan passera med sin hund,men vilket jag sen "ångrar" och börjar istället gå framåt (vilket jag inte skulle gjort)
 och emot henne,då Ambra????? (av hundarna) gör ett ryck/drar mot denne hund (redan här förstår ni nog hur jävla dumt det både såg ut och kändes) Samtidigt som jag har Ingo i andra änden och han också försdöker dra som en idiot.

(det andra mötet gjorde ett bra val och vände håll när hon la märke till den lilla "bravaden")

Må jag bli chockerad av detta. Att Ambra överhuvudtaget brydde sig är för mig ett stort jävla fråge tecken. (hon som aldrig bryr sig om hundar på promenader men att Ingo däremot är lite besvärligare..
Även fast det inte gör det med någon aggressivitet/skäller eller liknande så spelar det inte den minsta roll,det är bara INTE OK!!
Som tur är var det ju "rätt" person att möta (hon går ofta förbi här med sin lilla hund och är super trevlig,hennes hund är dock livrädd för mina monster)

Nu kan jag ju säg som så att promenaderna härdanefter kommer att läggas stor vikt på möten.

Men att skämmas och kännas sig förbannat usel i sådana här lägen är fasen inte det minsta kul..
Det är i såna här lägen man bara vill sjunka ihop och försvinna.

2 kommentarer:

  1. Herregud, du måste slappna av. Finns väl ingen som har perfekta hundar i ALLA lägen. Du vet ju om att dina hundar är allt annat än ouppfostrade, släpp detta!!!

    SvaraRadera
  2. Jag hade med mig fröken labrador på en promenad i en grannby när vi mötte en hund. Fröken labrador morrade, blåste upp sig och såg kaxig ut men om någon var ouppfostrad så var det nog matte (jag) som inte ens brydde sig om att skämmas. =) =)

    SvaraRadera