lördag 12 november 2011

SÅ OTROLIGT NÖJD

Efter en mycket låååång,men mycket kul och trevlig dag på klubben och vårt allra första klubbmästerskap i rallylydnad sitter jag här till slut och njuter över dagen.Framförallt över min svarta lufs.
Jag hade ju som mål med Ingo att vi skulle ta oss runt banan och utan några som helst direkta förhoppningar på momenten.
Det var vår allra första tävling. Inga moment inlärda. Och inget godis på plan... Ja,mina förväntningar var väl inte direkt höga.Ja menar hur skulle jag kunna få med Ingo en hel bana med full fokusering på mig,utan godis??
Jag tror banne mig man ska sluta underskatta sina hundar så som man faktiskt oftast är väldigt bra på att göra.
Våran allra första tävling slutade på 91 poäng (av 100) och en 4e placering.
Jag är otroligt nöjd må ni tro.Och inte för att glömma.Ingo höll fokus hela banan runt och gjorde vad han kunde. Sjukt glad! Trots att han inte är medveten om att han faktiskt har en bakdel:)

Sämre gick det då för Ambra eller rättare sagt katastrofalt dåligt. Hon hängde på och höll bra fokus det 6 första skyltarna,sen "försvann" hon helt i sin egna lilla värld. Bära kopplet.Titta någon helt annanstans än på mig,välte en kon och slog i en kon (vilket hon aldrig har gjort)
Ja,mycket bristande samarbete. Vilket resulterade 76 poäng (visst vi är godkända) Men detta är inte vad jag är nöjd över.Hon kan så mycket bättre! Men ingen ide att forska vidare,utan det var helt enkelt inte våran dag och hoppas istället nästa går betydligt bättre.
Ja kommer iaf att leva på Ingos relsultat ett bra tag tror jag och självklart är detta bara en start på vår tävling inom rally:)

Kort kommer inom kort!

Klubbmästare i Rallylydnad på klubben blev Karin & Spike. Ett kanon ekipage!
Stort Grattis till er!

3 kommentarer:

  1. Stort grattis!!
    Vad duktiga ni är.
    Kul att Ingo fick imponera.

    SvaraRadera
  2. Tack för hälsningen och ett stort grattis tillbaka:) Ni är så duktiga och det är alltid lika inspirerande att titta på er! Vi kommer åtminstone starta en av dagarna på My Dog. Ska ställa på torsdagen också. Kul att ni har en egen sida där jag kan följa er. Nu ligger ni på favoritlistan:)

    SvaraRadera
  3. Grattis till den fina debuten!

    SvaraRadera