måndag 16 januari 2012

FJÄRR & FOKUSERING

Idag har vi haft kurs/utbildnig i hjärt & lungräddning.vilket faktiskt är väldigt intressant och nödvändigt kunnande och även fast man gått innan så kan man aldrig få för mkt kunskap i det och såna utbildningar tycker jag är klokt nyttiga! Så verkligen givande!
Hemma blev det lite hundträning i köket (för omväxlingskull:)
Fortsatt nötning med kontakt&fokusering,och avslutade det hela med lite fjärr dirigering.
Märker tydligt att hon har svårt att hålla kontakt en längre stund och tappar lätt så idag "markerade" jag faktiskt henne när hon tappa och då snappa hon upp i direkt,men detta är helt klart något vi behöver jobba vidare på och helst av allt att vi har massa störning runt oss.Men överlag tycker jag väl ändå det känns ok,men allt kan ju självklart bli bättre...
Fjärren är väl egentligen ett av momenten vi inte lagt mycket energi på ännu och inte heller kommit så långt med.Testade först "ligg/sitt" vilket jag tycker funkar bra. Svårare är ju det helt klart med "stå/ligg-ligg/stå  men från ligg till stå är jag mkt nöjd,betydligt svårare med "stå/ligg"  där kommer mycket tid att läggas ner.

För att få en inblick i det hela så filmade jag självklart,och ack vad man kan "se fel/belöna galet" Men det är ju det som är så himla bra med filmning,där ser man vad för fel man faktiskt gör & belönar..

Vem har sagt att det ska va enkelt liksom!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar