tisdag 10 januari 2012

TARGET TRÄNING

Ja,så var det då Ambras tur med träning av "target" jag ser ju helt klart stor skillnad på hundarna och dess tänk.
Ingo snappar upp väldigt fort medans Ambra måste fundera en bra stund på vad det är jag faktiskt vill..Men när hon väl kommer på,då är det fullt ös och jag fick mig verkligen ett par goa skratt igår.
Vi har ju inte kommit längre än steg 1,men vi jobbar vidare och så fort jag anser att det är 100% säkra på sin sak så kommer jag också höja kraven.
Så,skam den som ger sig, "rutan" är vårt mål och jag tror att har man bara en bra grund träning i det hela och inte går för snabbt fram så ska det nog heller inte vara några bekymmer. (sagt av egen erfarenhet)

Jag har testat det mesta när det gäller "rutan" men inte lyckats något vidare alls och istället fått en mycket förvirrad hund .
Så nu kör vi på detta som jag hoppas och tror på!

                                                            Så här såg det ut igår

2 kommentarer:

  1. Klart ni kommer fixa rutan, ni är på god väg:-)

    SvaraRadera
  2. Jag har användt target träning i både agility och lydnaden och ett tips är att i början kasta godiset på target för att hundsen ska fokusera på just den och vilja stå kvar.

    Ett annat är att också ta upp targeten emllanåt för att hunden ska förstår att de måste passa på och vilja suga dit. SÅ den inte tappar intresset.

    SvaraRadera