måndag 19 mars 2012

DÅ VART VI PÅ DET IGEN

Ny vecka med nya utmaningar!?!

Förra veckans träning har funkat hyfsat bra, de stunder jag hunnit träna.
Platsen är fortfarande ett moment som kräver mycket tid och engagemang. Vi behöver jobba vidare på det!

Ställandet tycker jag blir bättre och bättre, finns fortfarande ngt "tjuv steg" emellanåt som kommer in, men är överlag helt klart nöjd.

Linförighet/Fria följ håller hon bra kontakt och bitvis håller hon en riktigt bra position, men också en hel del vp, vilket vi får försöka jobba på, och jag behöver verkligen tänka på att va mycket mer tydlig mot henne i diverse svängar mm.
Jag tycker annars att hon håller ihop väldigt bra även på längre sträckor, men detta är ju helt klart ett moment som man kommer få jobba med i all evighet:)

Imorgon har vi fått tid hos veterinären för att kolla upp hennes extremt onda & mkt dumma öra som krånglar konstant.
Är faktiskt rätt nervös inför detta, då jag är rädd att det kanske har dröjt för länge och att den ev inflammationen förvärrats!?!
Hon har ju ganska stora och tydliga symptom. (vilket hon faktiskt haft hela tiden sen dessa öron börjat bråka, trots behandling)
Skakar huvud-kliar-gnäller extremt i vissa fall när hon springer-går snett med huvudet-Och örat är inte rent en endaste dag trots att jag torkar ur varje dag:(
Så egentligen är det väl inte speciellt konstigt att hon är så påverkad av det som jag säger. Det som gör mig mest nervös och deppig över detta är ju att hon faktiskt aldrig fått bli helt kvitt det sen hon fick det första gången för drygt 1 år sedan. Trots behandling av antibioitika & droppar 6 ggr förra året, vill det inte ge med sig.

Men det som värmer mitt hjärta är ju självklart att jag har världens bästa, underbaraste och gladaste hund som alltid, trots värk och skit alltid ställer upp i vått och tårt och är alltid på den positiva sidan och vill såå mycket:)
En gladare och mer kärlekfull hund än Ambra har jag nog faktiskt aldrig träffat.
Hon är min tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar