måndag 30 april 2012

DÅ VAR DET KLART :)

Ändrat och klart! Bytt hund till fredagens lydnads tävling i Gbg.
Ingo debuterar för första gången i lydnads klass 1. Om det känns rätt? Njae, jag vet faktiskt inte vad jag ska svara på det, men nån gång måste ju bli den första och istället för att förlora anmälningsavgiften så varför inte.
Om vi nu håller oss friska och min plan går som planerat kommer vi att lägga all krut på Ingo de sista få dagarna. '
Ex, vis "hoppet" har vi aldrig tränat. Platsen likaså.

Min syn på Ingo i Lk1!

(Mitt tycke och tro om poäng skalan)

Plats: 5-10

(jätte svårt att veta då han aldrig legat bredvid en massa hundar, antingen ligger han kvar lugnt och stilla, eller ngt orolig)

Linförighet: 5-6

Kontakt&fokus är Ingos starka sida, men en väldigt usel position och en del sneda sättanden.

Läggande: 6-9

Ingo har ett bra läggande, (om man går efter hans storlek)  men det kan också bli ngt "sent läggande" eller ngt "L-samt"

Inkallning: 7-9

Bra fokus, och hyfsat bra fart med tanke på hans storlek (kan ju inte direkt jämföra han och en border:p) Oftast bra ingång, ibland, snett sätt, )

Ställande: 6-8

Tar onödiga steg.

Apportering: 0-10

här kan det gå precis hur som helst, antingen så tar han den utan problem, eller så tar han den inte alls, eller så tar han den och släpper för tidigt.

Hopp: 0-8

Inget säkert kort, då vi inte tränat detta ngt vidare alls, antingen hoppar han eller så springer han runt.

Helhet: 5-8

Som sagt, en helt vild gissning om hur det kan gå, men det jag älskar mest hos denna hund är hans arbets glädje och positivitet vid all sorts träning, även fast det inte alltid blir rätt så gör han det med glädje, vilket är underbart:)

En liten "genomkörare" har vi så klart fått till:)
Såhär såg det ut!





1 kommentar: