tisdag 17 april 2012

SÅHÄR BLIR RESULTATET

Idag gick inte allt enligt min plan. Hade som tanke att ta med kameran ut när hundarna skulle få sin dags träning, men som dessvärre inte riktigt höll. Efter ett fall från hallbyrån kan det inte sluta bra, vilket vi idag fick bevis på.
En kamera som är nollvärd och ett objektiv som är skrot och med ett delat kretskort, blev resultatet..



Men hundarna fick så klart sin träning till slut, och för Ingos del var det idag fokus på "stå" han är bra peppad och har en arbetsvilja som heter duga, (vill lite väl mkt ibland) men resultatet av dagen var lyckat och han gjorde många bra "ställande" från både, "gång, framför och sitt".
Vi avslutade med inkallning där vi idag la fokus på stadga. Sitta kvar på både långa och korta avstånd och varierande stunder, vilket tillslut fungerade bra , men första gången jag lämnade honom hann jag knappt vända mig innan han kom som ett skott. Så vad jag insåg efter idag är ju att vi helt klart behöver lägga mkt tid på stadga och öka upp förväntningen en aning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar