måndag 16 april 2012

VECKANS TRÄNING!

Ingo!

Lk1 moment: Ställande. Inkallning. Linförighet.

Ställande: Träna "stå" från alla håll, avstånd och vinklar.

Inkallning: Stadga, fokus och ingång.

Linförighet:
Position & åter position. Vänster svängar där vi vill ha med bakpartiet, vilket innebär att vi kommer jobba mycket från "stående" punkt, men även under gång.



Ambra!

Platsen:
Detta är ett evigt tragglande och jag har redan fått tänka om, jag sa ju nån gång att jag inte lägger någons "större vikt" på hakan vid nedläggandet. Vilket jag nu i efterhand (efter ett par kloka ord slog mig) Tack Matilda) tycker är ganska idiotiskt. Hur ska momentet bli tydligt för Ambra om jag inte är tydlig mot henne??
"Plats = Hakan i backen" Det målet kommer vi att jobba efter nu. Så för att vi ska få ut det bästa möjliga av platsliggning, så kommer fokusen läggas på nedläggandet, där vi vill ha "hakan i backen" direkt.


Fjärr:  Målet är att jobba efter "låsta bakben" och att öka upp förväntan i sättandet, då det idag är lite tveksamt.

Läggande under gång:
jag många gånger (kanske för det mesta) springer på lite för bra, så kommer jag nu att försöka tänka på att minska takten något och ge henne en chans att hinna lägga sig och inte när jag "springer". Om det är till någon hjälp det vet vi inte ännu, men jag kommer att testa och se hur det ter sig.

1 kommentar:

  1. Jag har börjat jobba med samma tanke som du på läggande under gång. Jag tycker ju att Trolla är så seg i nedläggandet, vilket hon också är och kan förbättra, men om jag skulle dra ner på tempot lite så kanske det inte ser lika segt ut. Värt att pröva iaf.

    SvaraRadera