måndag 20 augusti 2012

MYCKET JOBB-LITE VILA

Första arbetsveckan efter semestern har gått med rasande fart. Likså helgen. Men det känns skönt att komma tillbaka till sina rutiner igen, vilket även gäller allt som har med hundar att göra. Givetvis:)

Igår hade vi vår andra officiella rallylydnads tävling på klubben. En mycket lyckad tävling med mååånga anmälda.
Jag och Julia landade väl på klubben strax efter 7, sen var det full rulle fram till ca 17.. Började med att ta emot anmälningarna sedan var det dags för det "stora jobbet" uppe på plan, att skriva!
Allt flöt på bra men man är något mööör i kroppen efter att ha stått stil mer eller mindre hela dagen:p

Min tanke var att anmäla Ingo till rallyn, men som den mest segaste människa jag är, så glömde jag väl helt och hållet bort det.. Men med facit i hand kan jag väl ändå säg att jag är ganska nöjd ändå. och att tävla med en hund när man redan har händer och huvudet upptagna, är ingen bra kombination.
Så jag är int bitter:)

Nu laddar vi om för lydnads träning/tävling med min svarte lufs. Vi har fortfarande en del att jobba med i 1an.
Bl,a  Position & ingångar. Att hålla KVAR apporten, även ställandet behöver förbättras.
Men jag tror och hoppas på min "klump", allt finns där bara lite finslipningar och en tydlig matte som krävs:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar