söndag 12 augusti 2012

TANKAR & ÅTER TANKAR

Helgen går med rasande fart och imorron vankas det jobb. Helt otroligt vad 5 veckor springer iväg, men samtidigt känns det rätt skönt att komma in i vardagen igen och få sina rutiner (lätt att man drar på dom när man är ledig:)


I fredags kväll åkte jag upp till klubben och kikade på vår lydnads tävling, (där efter kom några av mina tankar)

Att det finns många "bessewissar" det vet vi ju alla, men att folk är sådana perfektionister och talar högt och tydligt om saker och ting, var över min förväntan.. Det lustiga är att de som oftast tycker och hörs är de personer man aldrig själv ser på tävlings plan, mycket märkligt!?!
Självklart kan man tycka och tänka men att det pratas såååå mycket om folket som är på plan det visste jag faktiskt inte, vilket gör att "en som jag, som redan känner "en hög stress och nervositet" på tävlings plan faktisktt får ännu mer "ånger" för att kliva in där.. Nä USCH för sånt folk!
Denna gång tävlade jag inte själv, tyvärr! Men kände ändå ett viss avsky för sånt folk. Usch..
Tacka vet jag dom som peppar och hjälper!



Nu laddar vi för en ny vecka med nya utmaningar och nytt tränings upplägg för dogsen:)

1 kommentar:

  1. Precis så går det till på vår klubb åxå! Mycket tråkigt!
    Detta är en av anledningarna till att när jag ska tävla, kommer jag anmäla mig till tävling på annan ort. Då gör det mig inte så mycket om det snackas för jag kommer aldrig få reda på det och de känner mig inte =) Jag ska tävla på min egen klubb när (om) jag känner mig så trygg och säker så jag vågar ta att det pratas bredvid plan :)

    SvaraRadera