onsdag 12 september 2012

HUR ÄR DET MÖJLIGT??

Ibland önskar jag att jag kunde veta exakt vad mina hundar känner och tycker om diverse saker.
Ett beteende som jag har uppmärksammat på Ingo många gånger är att han inte vill "leka/busa" med någon annan än mig själv, han drar sig tillbaka så fort någon försöker få igång honom och han är inte intresserad det minsta.. Vi gjorde ett "litet test" här hemma (jag & jocke)
Jocke försökte få igång Ingo och verkligen försökte bjuda upp till lek-  Ingo gick dit men vände lika fort, sen gjorde jag exakt samma som jocke och Ingo körde igång direkt... Likadant gäller när min syrra eller pappa också försöker få igång honom, ja vem som helst.. Jag har aldrig varit med om liknande, Ambra är raka motsatsen liksom alla andra hundar jag träffat.

Vet inte fall man ska ta det negativt eller positivt, men i mina ögon är det ganska kul:) men samtidigt förstår jag verkligen inte varför???!
När det gäller mat/godis ja, vilket tilltugg som helst, då är minsann Ingo med till 120% på allt. Men icke vid "lek & bus"
Ingen som märkt av detsamma?!

Ja, ibland undrar man hur våra 4 benta tycker och tänker om allt:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar