lördag 15 september 2012

TÄVLING PÅ ELFSBORGS BHK

Idag har jag och Ingo vart och tävlat lydnad igen och denna gång på ElfsborgsBhk.
Vi har haft en jätte trevlig dag med många goa hund vänner och sett många duktiga ekipage:)

Vi var 8 ekipage som startade i klass 1, och vi drog start nr 1 (så klart:p)
De fyra första momenten gick jätte bra, men sen började han tyvärr tappa lite fokus och bli väldigt trött, vilket innebar att jag fick göra många D.K. Men jag är trots detta jätte nöjd för han hade en härlig attitd genom hela tävlingen.

Platsen gick ypperligt och han känns himla trygg i momentet.

Linförigheten har vi fortfarande en del att jobba med (bl,a position och träna längre sträckor, så att han orkar) men han hade jätte fin kontakt hela vägen och kämpade på väl.

Läggande: Var inte hans bästa "läggande" Men det var OK.

Inkallning: Här var han även denna gång, ngt frånvarande när jag skulle kalla in vilket innebar ett D.K och som tyvärr sänkte poängen alldeles för mkt, annars hade han mkt bra fart och en hyfsad ingång.

Ställande: Här blev det på tok för många steg.

Apportering: Momentet vi tragglat som tokar här hemma och han tar den BRA men släpper för tidigt, idag var det dock inte alls lika bra, han tvekade och jag gav D.K, då tog han den, men släppte tyvärr lika fort.

Hopp: Här var han riktigt trött och ofokuserad så jag fick ge D.K och sen blev det en riktigt dålig ingång.

Domarprotokoll: ElfsborgsBHK

Plats: 10

Tandvisning: 10

Linförighet: 8         S,S V,P

Läggande: 8             LL

Inkallning: 6,5        D.K

Ställande: 5            Flera steg

Apportering: 5         D.K Släpper

Hopp: 6                    Kraftigt D.K     Dålig ingång

Helhet: 8

Summa: 2a pris på 151 poäng & en 2a placering

Domare: Åke Claesson

Ja, för att se det positiva så är det ju jätte bra träning att ta sig ut på tävlings plan, sen är det ju alltid ett "1a pris"  man strävar efter, men jag är säker på att vi inte är långt borta, allt ska "bara" klaffa just den dagen:)) Och som jag fått lära mig, "poängen är inte alltid det viktigaste utan ATTITYDEN" och där är jag ju super nöjd över min underbara lufs!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar