måndag 30 maj 2011

Usch vad jag grämer mig

Helgen över och jag grämer mig fortfarande över hur fasen jag kunde klanta mig så på tävlingen och va så Otydlig mot stackars Ambra:p Jag vet att det är lätt att va efterklok,MEN,hade jag bara vart mer tydlig och bett henne "stanna" när jag lämnar henne på inkallningen hade vi ev haft vårt 1a pris.Likadant om jag hade gett Fanken i att ta i hennes halsband,Varför,varför,varför??vad fasen tänkte jag på egentligen??
Sen om "helheten" hos oss inte var vår bästa uppvisning,vi kan bättre,Men hon utförde Alla moment,bara jag som klanta mig i det mesta.
Tävlingsnerver? Nej,det har jag inga,jag är bedrövlig,undra ens om det går att träna bort?? Det har iaf inte gått på de senaste 8 åren,,Jag börjar TVEKA!!

Men nu kör vi snart igång lite "träningstävlingar" på klubben så kan väl hoppas det ger med sig lite där:)

Träningen fortsätter iaf och vi ska träna mkt mer på "läggandet" & "ställandet"
En vän sa till mig häromdagen att "rätt teknik behövs" för att få ett snabbt läggande,och jag kan nog faktiskt hålla med om det,det är som hon sa."Med frambenen först & sist baken,det är väl inte det bästa tekniken direkt"
Jag håller med. Jag kan jämföra med Ambra & Ingo

Ambra är mindre,lättare i kroppen och jävligt smidig,men lyckas inte med det
"snabba läggande"

Ingo är större,tung i kroppen och inte alls lika smidig,men han har ta mig fanken ett jävla snabbt läggande.

Så jag tror på dej Matilda: Vi ska försöka träna teknik här:)

Ställandet: Även där,behövs mkt mer bakåtbjudning" ska man kanske testa "boll metoden här"?
Ska försöka snappa upp lite tips och råd från lite allt möjligt folk här,har själv ingen jätte bra lösning nämligen...

2 kommentarer:

  1. Se där, du vet ju själv att ni kan! Det är det viktigaste tycker jag. Sedan är det klart att det är lite tråkigt att det inte gick hela vägen den här gången. Men momenten är ju godkända en del är ju t o m mycket väl godkända! 10:a är ju fantastiskt! Med lite mer rutin kommer det hela sitta som en smäck!// Mathilda

    SvaraRadera
  2. Hon heter Alfahonans Birget.
    Vi har också problem med läggandet. Trolla har ingen teknik alls, plus att hon försöker maska och se om det kanske finns en chans att slippa lägga sig. Hon föredrar att följa "minsta motståndets lag" =)

    SvaraRadera