fredag 27 maj 2011

Så nära.Men

det räckte inte Hela vägen..

Men jag är faktiskt ändå Nöjd. Finns väl inte mkt att skriva egentligen mer än att det inte riktigt var någon super tävling för varken mig eller Ambra och vi hade en del kommunikations fel de flesta faktiskt pga mig själv.

Platsen: är jag så jäkla nöjd över,hon låg kvar och höll mkt bra fokus.

Linförigheten: Inte lika impad över,tappade fokus flera gånger,satte sig inte en gång,

Läggande:Dålig fart

Inkallning: MIN stora MISS,när jag sätter henne och ska gå,säger jag inget "Stanna" och hon går självklart med mig,får gå tillbaka och sätta henne. Annars en mkt bra inkallning,med SNYGGT sättande..

Ställande: Tar tyvärr steg

Apportering: Jätte nöjd
MEN Det var nog det sämsta och mest dummaste jag kunde göra fråga mig inte vad jag tänkte Men jag tar tag i hennes halsband två gånger när hon är på väg till domarna,vilket jag också fick höra efteråt,det drog ner MASSA Poäng på helheten.Dumma,dumma jag...

Här kommer iaf resultaten...

Platsen: 10     .

Tandvisning: 10

Linförighet: 7 Efter i start, sitter ej

Läggande: 6  Efter i start,LL

Inkallning: 7 Slarv vid lämnande

Ställande: 7 Flera steg

Apportering: 9 Omtag

Hoppet: 10

Helhet: 6  Pga att jag tar henne i halsbandet två gånger

Summa: 157 poäng vilket resulterade i ett 2a pris och en 4e plac/

Riktigt surt..Men kanske bättre lycka nästa gång!

Bilder från tävlingen kommer nu iaf :)





                                                                        




2 kommentarer:

  1. Det ser jättebra ut på bilderna.
    Ska snart starta min landseertik i Lk1 också. Hon var anmäld till en tävling i lördags men hon började löpa så vi fick hoppa över den.
    Lycka till på nästa tävling!

    SvaraRadera