söndag 14 augusti 2011

HÄRLIGA DAG

Denna dagen till ända också och den började ju då med att bege sig upp till klubben för Mh test hela dagen och själv skulle man agera "spöke" för första gången,(vilket faktiskt gick riktigt bra) och det var jätte kul att se alla dessa hundar. Även "skytt" har man agerat en gång,(var ju inte alls så värst farligt faktiskt) Så det här ska vi nog klara av fler gånger:)

Hemma sen begav jag och barnen och hundarna oss ut i skogen,för att på förhoppning hitta lite svamp.. (gick väl sådär) Vi kom hem med två små fjuttiga stackars kantareller.. (ni hör ju vilken "svamp människa jag är" :p
Men det var iaf en mysig runda och jag testade att köra lite uppletande med hundarna, och med  Ambra gick det över förväntan då det var 2a gången vi gjorde det. Ingo däremot förstord inte riktigt vad jag ville/mena så när jag säger "sök/leta" börjar han så klart söka efter godis..Godingen:) Så jag gick med honom bort till föremålet och lät han jobba därifrån vilket faktiskt också lyckades .Tjohoo!
Rundan forsatte därefter och när vi nådde dammen försvann Ingo helt plötsligt och tillslut ser jag bara honom simma där:) Ambra flög i den med på direkten men jag höll ju på att skratta ihjäl mig,när Ambra ska försöka hoppa i (i det djupaste) så försvann hela hon i vattnet,först huvudet och sen hela kroppen men det dröjde ju inte många sekunder innan hon kom upp till ytan (tror inte att hon förstod hur djupt det egentligen var där hon hoppa i ) Men hon fixa såklart det galant ändå:-)

Vi fick också sent ikväll besök av Linda och Alex,och det var riktigt kul att träffa Linda igen,har ite setts på såå länge. Så kvällen avslutades mkt trevligt och nu är det snart dags för kudden här med.

Lite bilder under skogs,färden och ett litet klipp från "uppletande" kommer här:)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar