tisdag 30 augusti 2011

NÄR TAR DET SLUT?

Ja,ibland blir jag helt tokig på allt jävla elände hela tiden.När ska djuren få vara helt friska???
 Less blir jag,riktigt förbannat less på allt!

Hemkommen från veterinären med Ingo nu. (sökte för att han tappat hull och fällt extremt över 3 månader)
Vad jag själv trodde det var, (fanns ju inte i tanke tydligen) någon ohyra/skabb eller skit. Och vad fel man kan ha ibland,trodde ganska givet att (en hund som fäller mycket även kan tappa hull om det tar mkt på dom) Men ack vad fel jag hade,en hund tappar päls för att den tappar hull...

Ingo vägde idag 57,2 kg vilket är helt galet för lite. Han har alltså gått ner dryga 8 kg sen april..Det är inte humant överhuvudtaget...
Skulle hem och fundera över hur vi ska lägga upp det, (prover kommer att tas) Då bla,sköldkötteln-Ämnesomsättningen-Borrelia och en till som jag inte nu kommer ihåg,men fästingsjukdom iaf).. Där kommer vi att börja,sen får vi se om det ger ngt klokare svar,men vilket jag ändå hoppas för såhär kan det ju inte fasen fortsätta!
Tack och lov är han inte mentalt påverkad,han är precis som vanligt förutom dessa symptom då)
Jag frågade om jag skulle öka hans mat en del,och det kunde jag väl göra lite men han menade på att är det ngt hormonellt så kommer de inte att ge ngt resultat ändå..
Ja,jag hoppas innerligt nu att detta blir klart fort,så att man kan få se ett "resultat"
Inte bara för att man blir less på att hundarna aldrig kan få va helt friska,så är det ju också sådana förbannade höga kostnader för allt. (Höll ju på att få chocken när han tala om priserna..)

Håll nu tummarna för att min underbara Ingo ska bli bra fort!


                                                         Det här är min "gamla" Ingo!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar