tisdag 6 december 2011

TRÄNINGEN FORTSÄTTER!

Måndag.Ny vecka och ny tag..Nu har vi lagt gårdagens tävling bakom oss (eller ja,ska försöka iaf) Men det är ju så hund träning är.Allt kan inte alltid fungera prima och självklart inte dom heller. Det är ju som sagt inte några robotar vi har.. Men inte för att förkasta,självklart blir man besviken och med många fråge tecken..
Så är det ibland men nu laddar vi för nya tag.

Idag har vart en relativt lugn dag för dogsen,en ganska så kort men intensiv runda ute och inne fick Ambra jobba på med sitt bakparti.
Ambra har (vad jag anser)en ganska bra bakdels kontroll.Men det finns lite osäkerhet i "fot positionen" och där hon behöver (nästan varje gång) korrigera baken. Så idag var min tanke att försöka få henne att ha koll baken och följa min sida. (inte alltid så enkelt) Och många skratt fick jag. Men jag tycker hon kämpar på rätt bra,även fast hon är lite osäker på vad jag faktiskt vill.Men,hon försöker:))

OBS:
((Då datorn (uppmärksamma) Internet inte vill sammarbeta med mig,så har jag heller inte lyckats ladda upp film klippet från kvällens träning.
Kommer att läggas ut, när den som sagt vill börja sammarbeta igen.))

Idag 6/12 blev det "invigning".för årstidens första pulka drag efter Ingo bus.
Snön är ju äntligen här!
 Han är ju bara för söt och kämpar på bra (eller rättare sagt) springer på bra.Lite väl bra,då ungarna åkte både i diket och flög lite titt som tätt.Men sköna skratt blev det :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar