måndag 30 januari 2012

ÄR DET SÅHÄR DET KÄNNS??

Här har det vart dåligt med uppdateringar över helgen,men inte mycket har hänt här hemma och helgen har bara varit vääldigt lugn. Har varken haft ork eller lust att träna något vidare heller (denna jäkla förkylning) Så idag var det dags att fara till farbror doktorn för att kolla upp vad bövelen det är som inte ger med sig på mig..
Sagt och gjort,ca 12,30 var jag där (v-centralen) där skulle de börja med att ta prover samt vägning&mätning?? (konstigt,det har har jag ju inte gjort på säkert 10 år)
Väl inne hos läkaren fick jag beskedet ´" ingen vanlig förkylning" min sänka låg på 39.Vilket tydligen var lite väl högt,då det "normala" ska ligga på 8.. Sen det där vanliga med,lyssna på hjärta&lungor,kolla öronen.
Lungorna lät ok,men möjligt något "pipigt" ljud. Mitt ena öra har det vart lock för i säkert 2,5 dag (men annars ok) Och sen denna förbenade dryga hostan som håller på att ta kol på mig (man har väl liksom annat för sig än att gå och hosta hela dagarna/
Behandlingen blev tillslut pencillin och slem lösande hostmedicin & sjukskriven veckan ut.

Nu vet jag ju hur det känns att va sjuk (nog aldrig vart mer än förkyld, på sin höjd)

 Ambra

Ambras öron har väl självklart börjar krångla igen (eller rättare sagt,höger örat) Hon gnäller,kliar och massa klet i..
Vad ska man göra? Kan ju inte springa hos veterinären en gång varannan månad för att hennes öron krånglar fram och tillbaka,något måste ju finnas som man kan göra för att bättra på det hela och få bukt med skiten!?. (antibiotika och droppar hjälper den första tiden,men sen då???

Tyvärr tar ju öroninflammationen "över" på något vis,och det stör fruktansvärt mycket på träning (dessa öron förstör mycket tyvärr) Hon är ju så påverkad så fort hon börjar känna av dom,så nu har hon ju "kommit på" att från "halt till "fot gående" "viftar man med hela huvudet" innan man kan gå vidare..
Inte bra!
Tips på vad man kan göra mer än att torka ur öronen varje dag??
"spola öronen kan jag säg att dom inte gör på henne"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar