onsdag 6 juni 2012

LYDNADS TÄVLING OCH RESULTAT

Idag är det lydnads tävlingen + KM uppe på klubben, och Ingo fick starta sin 2a lydnads tävling.
Och det var 11 startande i Lk1.
Det blev inget 1a pris tyvärr, men jag är jätte nöjd, jag märker dock på honom att han inte riktigt orkar hålla hela vägen, och blir ngt ofokuserad, men han utför alla moment och håller kontakten bra.

Vid lottningen drog vi start nr 5, vilket kändes bra!

Platsliggningen gick super, Vid tandvisningen fick jag en ganska "rolig" kommentar (ngt olydig) och då var det nämligen så att när vi gick fram mot domaren satte sig Ingo, när domaren satte sig ner på knä för att kolla tänderna så tyckte Ingo att det var ett ypperligt läge och fjäska lite med att gosa, vilket i sin tur resulterade i att jag fick sätta om honom:p Men den bjuder vi på och hellre en glad och social hund:)

Linförigheten var inget vidare alls faktiskt, visst Ingo håller kontakten hela tiden men det här med positionen och sneda sättanden är inge bra alls. Mkt mer träning krävs!
Läggandet var super bra, men på sättandet blev det DK.
Inkallningen var väl inte heller det bästa för dagen, när han kommer fram så knuffar han ordentligt på mig och sätter sig sedan rätt så snett (nuffe var det jag:)
Ställande var också mkt bra, men ngt steg.
Apporten var inte Ingo det minsta sugen på att ta idag, tveka vid kommando och släppte ganska direkt och tyckte det var bättre och lägga sig och snosa på den istället :)
Hoppet överaskade mig helt idag och det slutade med Ingos högsta poäng för dagen 9a :)
Och med en 8 på helheten:)

Jag är inte bitter, men självklart är målet att ta ett 1a pris, men jag känner att vi inte är långt borta, med lite finslipningar så ska vi nog snart få till det.:))

Domarprotokoll: BoråsBk 120606

Platsliggning: 10

Tandvisning: 9      ngt olydig

Linförighet: 6        Tränger, står vid halt

Läggande: 8           DK på sättande

Inkallning: 7,5        Sätter sig snett, trycker på förare

Ställande: 8             några steg

Apport: 0                 Dåligt tagande, släpper för tidigt

Hopp: 9                    snett sättande

Helhet: 8

Poäng: 154 och ett 2a pris med en 6e plac

Domare: Sven-Arne Johansson
                                                       Min goaste lufs <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar